omega-3 vetzuren

Suppletie: de manier waarop vegetariërs en vleeseters kunnen profiteren van omega-3 vetzuren

Zoals je misschien al weet zijn omega-3-vetzuren zonder enige twijfel supersterren in de gezondheidswereld. Ze ondersteunen het endocannabinoïde systeem, helpen stress te beheersen, het hoge vetgehalte ondersteunt de gezondheid van de hersenen, en onderzoekers beschouwen omega-3 vetzuren als hart-gezond voedsel. En voor wie een beetje ijdel is (niks mis mee), je huid is er ook dol op =).

Deze recente studie beweert dat omega-3-vetzuren kunnen beschermen tegen de risico’s van hart- en vaatziekten, en de sterftecijfers bij mensen met bestaande hartaandoeningen kunnen verminderen. Deze gezonde vetten worden over het algemeen in vis getroffen, maar gelukkig zijn er voor alternatieve manieren voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen.

Het onderzoek beoordeelde 40 klinische onderzoeken met betrekking tot de voordelen voor de gezondheid van het hart van twee soorten omega-3 vetzuren: EPA (eicosapentaeenzuur) en DHA (docosahexaeenzuur). Ze vonden een combinatie van de twee verminderde fatale myocardinfarct met 35%, myocardinfarct zonder overlijden met 13%, congenitale hartziekte (CHZ) met 10% en CHZ-mortaliteit met 9%.

LEES OOK: 8 DINGEN DIE JE KUNT DOEN VOOR EEN MOOIE EN STRALENDE HUID.

Voedingsmiddelen die rijk zijn deze vetzuren

Omega-3 vetzuren worden vaak getroffen in met name vette vis. Als het gaat om het kiezen van vis zijn dit mooie opties: zalm, makreel, ansjovis, haring en sardines. Het kwikgehalte is hier vaak laag in. Maar hoe zit het met vegetariërs, pure vleeseters of plantaardige eters?

Vis een geweldige bron is van EPA- en DHA-omega-3 vetzuren, maar gelukkig zijn er tal van plantaardige bronnen van deze voedingsstof. Denk aan: lijnzaad, walnoten, chiazaad, sojabonen en zeegroenten (om er maar een paar te noemen).

De studie ondersteunt het idee dat de inname van EPA en DHA bijdraagt ​​aan cardioprotectie. En dat de inname die patiënten binnen krijgen door middel van voeding vaak niet voldoende is. Met andere woorden: hoewel voeding van cruciaal belang is, kan suppletie een enorm verschil maken.

Omega-3 vetzuren

Cellics heeft de Cell Omega die alle vitale processen in het lichaam ondersteunt. Je kunt er voor kiezen om elke dag 1 of 2 supplementen te slikken. Hoe hoger de EPA- en DHA-dosering, hoe groter de beschermende voordelen. Dus daarom is de inname hiervan niet onbelangrijk, uiteraard wil je het wel bij de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid houden. Ben je al bekend met de Cell Omega? Je huid wordt hier prachtig van! Zo werkt het supplement enorm goed tegen acne, eczeem, of een hele vette huid. Klik hier om de suppletie verder te bekijken.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.